Strony

poniedziałek, 9 stycznia 2017

Dalekie widoki ze szczytu Orlik

Ostatni dzień 2016 roku zapowiadał się na rewelacyjny widokowo, więc wybrałem się na wschód słońca. Za cel obrałem najbliższy szczyt przekraczający 1000 m n.p.m., a był nim Orlik. Kiedyś udało mi się złapać Tatry ze szczytu lecz jakość materiału, który wówczas przywiozłem pozostawiała wiele do życzenia. Postanowiłem iż poprawię w przyszłości tą obserwację.

Ruszam około trzeciej w nocy. Mam przecież 5 godzin do wschodu słońca, spokojnie zdążę....Zapomniałem tylko, że mamy teraz zimę i wysoko w górach leży już sporo śniegu. Rowerem udało się podjechać na wysokość około tysiąca metrów do miejsca gdzie wcześniej przedarł się samochód. Dalej śniegu już zbyt wiele. Biorę rower na plecy i brnę po kolana w białym. Po kilkuset metrach uświadamiam sobie, że niesienie roweru do góry jest bez sensu. Rzucam dwa kółka gdzieś w krzaki. Bez obciążenia idzie się szybciej, ale horyzont zaczyna już jaśnieć. Szkoda...

Na szczycie jestem godzinę przed wschodem słońca. Dla mnie to już za późno..., ale widok i tak był rewelacyjny.

Godzinę przed wschodem słońca

Tatry bardzo dobrze widoczne.

Z opisem...
Beskid Morawsko-Śląski i Mała Fatra...  Lysá hora - 108,2 km,
Veľký Kriváň - 166,1 km

Beskid Śląski i Żywiecki... Skrzyczne - 135,4 km, Babia Góra - 173,4 km
Ciekawie też wyglądały obiekty industrialne...
Z lewej El. Łaziska - 110,7 km, z prawej - El. Rybnik - 88,2 km

Opisana panorama w większym rozmiarze: http://c8.staticflickr.com/1/779/32211963095_6e2e611ebe_o.jpg

W końcu jakiś przyzwoity wschód słońca :)






Zdjęcie przedstawia: Beskidy, Mała Fatra, Tatry
Zdjęcie wykonano z: Orlik 1204 m n.p.m.
Odległość: Lysá hora - 108,2 km, Skrzyczne - 135,4 km, Babia Góra - 173,4 km, Veľký Kriváň - 166,1 km, Bystra - 213,2 km, Gerlach  -232,9 km
Zdjęcia wykonano dnia: 2016.12.31
Autor: Robert J
Sprzęt: Nikon D610 + nikorr 24-120mm/sigma 120-400 mm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz